alžír

     Po snídani naše první kroky směřují do pobočky Air Algerie. Při naší časové tísni, která se zdá být ještě těsnější násobena rozlohou Alžírska (druhá největší země v Africe), se jeví téměř jako nutnost absolvovat nějaký místní přesun letadlem. Je nám doporučován Timimoun jako krásná ukázka pouštního města v súdánském stylu, avšak i tam je na týden dopředu vše vyprodáno. Íránská zkušenost s Iran air typu: „rozhodni se, kup letenku a za hodinu leť“ se zdá být do alžírského prostředí nepřenositelnou, ačkoliv leccos by na první pohled nasvědčovalo opaku. Nakonec vše řešíme tak, že kupujeme letenku z Adraru v centrálním Alžírsku zpět do hlavního města na den před naším odletem domů. Na jih budeme cestovat po zemi a v nejjižnějším bodě naší cesty sedneme na letadlo. Letenka Adrar – Alžír stála cca 7500 AD.

 

    Ráno na nábřeží nedaleko Place Port Said

     Jinak pokud jde o vnitrostátní lety mohu na vyžádání poskytnout orientační informaci o letech za do Alžíru. Následující města a čísla značí kolik letů týdně do dané destinace směřuje z a do Alžíru: Adrar 5, Annaba mnoho, Batna 4, Bechar 4, Bejaja 6, Biskra 2, Konstantine 9, Djanet 4, El Golea 1, El Oued 7, Ghardaia 4, Hassi messaoud 7, In amenas 3, Kolizi 3, In salah 1, Jijel 7, Mechria 2,  Oran strašně moc, Ouargla 5, Setif 7, Tamanrasset 7, Nebesa 4, Tlemcen 5, Tuareg 2, Timimoun 1, Tindouf 3, Touggourt 3. Pro příklad pak třeba z Adraru se létá v týdnu následovně: Alžír 5, Oran 3, Ghardaia 1, Ouargla 1, Tamanrasset 2, Bordj mochtar 1.

 

    Nedaleko přístavu je stanoviště taxi i vlakové nádraží

Cestu zpět máme tedy již zajištěnou, takže teď už nám zbývá jen maličkost: a sice vymyslet jak se dostat co nejzajímavěji tam, odkud jsme si koupili letenku zpět. Náš plán dostává nakonec takové obrysy, jak je znázorněno na této mapce. Pro zvětšení klikni na mapku s vyznačenou naší naplánovanou trasou a dostaneš relativně slušnou mapu Alžírska, která by měla postačovat pro základní orientaci o tom, co se zhruba kde v této rozlehlé zemi nachází.

     Na vlakovém nádraží v Alžíru zjišťujeme, co tu vlastně jezdí a kdy. V zásadě se dá jet jen dvěma směry: na západ, tedy na Oran a na východ. Tímto směrem se trať rozdvojuje, a to buď na Bejaju a nebo na Setif, Konstantinu a Annabu. Z Konstantiny navíc lze dvakrát týdně dojet na jih skrze Batnu až do Touggurtu, ašak za tuto informaci neručím. Je možné, že ještě budou fungovat nějaké další tratě, o nich však informaci nemám. Z Alžíru na západ i na východ jezdí jednak rychlíky a druhak osobáky do blízkého okolí.

 

    Vlakové nádraží v Alžíru

     Na Oran jezdí všechny rychlíky z nádraží Agha, a to v 6:30, 8:10 a v 11:15. Cesta tvá asi 5 a půl hodiny. Z Oranu pak jezdí tyto rychlíky zhruba ve stejný čas i zpět. Na Annabu jezdí z Alžíru rychlíky v 7:35 a ve 20:45. V Konstantině jsou ve 14:52, respektive ve 4:33. Do Annaby dorazí v 17:31, respektive v 7:06. Rychlík ve 12:40, který je v Setifu v 17:18, končí v Constatntině v 19:15. Rychlík, který vyjíždí z Alžíru ve 14:00, jede z Beni Maisouru, kde je v 17:07 směrem na Bejaju. V opačném směru vyjíždí rychlíky z Annaby ve 20:20, ve 23:06 jsou v Constantině a v 6:43 v Alžíru. Druhý rychlík z Annaby vyjíždí v 7:40, v 11:00 je v Constatntině a v 18:13 v Alžíru. Z Konstantiny jede také rychlík v 6:40. Do Alžíru dorazí ve 13:12.

NEXT